pátek 21. prosince 2012

Fotoakce zvláštní den

Podívejte se, jak vnímali den 21. 12. 2012 různí lidé od Plzně po Bratislavu. Nic zvláštního se nestalo, jen pár lidí se rozhodlo fotoaparátem sdělit pocit, myšlenku, náladu nebo obrazovou zprávu o tomto dni. Pokud se ještě najde někdo, kdo v tento den fotil a snažil se zachytit zvláštnost fiktivního posledního dne či konce světa, nechť mi fotografie pošle na adresu myslenka78@gmail.com a já je zde zveřejním. Děkuji všem, kdo se zapojili. Lenka Pužmanová


Vavrinec Ščevlík (80 let), Bratislava

„Zapáčila sa mi myšlienka, resp. výzva  Lenky Pužmanovej, nafotiť udalosti dňa v súvislosti s očakávaným  KONCOM SVETA dňa 21. 12. 2012. Určite nie som sám, kto si od samého začiatku myslel, že je to humbuk. Ale vyjadriť ho fotograficky už nie je také jednoduché.
Nakoniec som použil  bratislavské vianočné trhy, kde som hľadal symboliku života a nie konca. Myslím, že sa to čiastočne podarilo. Zvolil som príbeh, ktorý zpochybňúje myšlienku konca (uvidíme, či bude) a keby náhodou prišiel, tak … postavíme nový svet, ktorý sa takmer nebude líšiť od toho terajšieho, čo je znázornené staviteľmi bez hláv. Teda je tam trochu optimizmu i trochu humornej kritiky života.
Zámerne som zvolil herecké obsadenie najmladšou generáciou, ktorá má symolizovať, že oni v dospelosti nebudú riešiť podobné nazmysly. Snád sa im to vyplní.“

„Ešte sa uvidí či bude koniec!“

  „Posilníme sa …“

 „… a v najhoršom prípade …“ 
  
„… postavíme nový svet.“


Milan Maxa, Husinec

„Zase jsem to propásl.“



Jindřich Šedivý, Plzeň

„Trolejbus 15Tr bych 21. 12. 2012 fotil stejně, zvláštní to bylo v tom, že následně trolejbus odjel do vozovny a tento typ vozu již do plzeňských ulic nevyjede, přičemž leckde jinde se ještě dá potkat, v Plzni vysokopodlažní kloubák už v provozu jakožto trolejbus není. A trochu sněžilo...“



Pavel Bače, Pěkná

„Svoje děti mám moc rád, ale už jsou dospělé, vedou si v životě celkem dobře a už mě nepotřebují. Nebudu pokrytec, ten den jsem nemyslel nejvíc na ně, ale na lásku a milování. Docela by mě zajímala statistika o tom, kolik lidí se 21. 12. 2012 chtělo ještě jednou a naposledy pomilovat – v ten den, který měl být poslední a pak už by nebylo nic. Dobrá představa, celé lidstvo najednou myslí jen na lásku, no ne? Šťastná planeta?“



Lenka Pužmanová (34 let), České Budějovice

„Slyším, cítím, vidím, hmatám, ochutnávám ... a miluju svět. Trochu se o něj bojím, ale věřím, že si ho sami neukončíme.“







Eva Matysová (46 let), Prachatice

„Jak může být konec světa, když existují přátelé, koláče, výstavy obrazů ... a hlavně naše děti :-) Přeji všem vše dobré v dalších dnech, které nám přibyly.“






Zdeněk Kamrla (53 let), Ostrava

„Donutilo mne to k zamyšlení nad lidskou blbostí, se kterou ten mediální cirkus žerem a necháme sebou vláčet. Třeba když náhodou končí jedno delší období některého v mnoha kalendářů. Možná už tohle je sám o sobě konec světa. Já jsem využil tento (standardně hektický) den k započetí nového WoL týdne a abych byl schopen se alespoň trochu pozastavit, tak jsem sepsal říkanku na tohle téma, kterou připojuji.“








Radek Štumpauer, Prachatice

„Otázku 'Báli jste se konce světa?' jsem pokládal 21. 12. 2012 mezi 12:30 a 21:00.“







Miroslav Dušánek (49 let), Nový Hrádek

„Jelikož dnes měl nastat konec světa, přišel jsem z práce, rozloučil se s dětmi a manželkou a zavřel se společně s lahví Balantinky do fotokomory ... popíjím, vyvolávám a stále nic ... už je půl deváté a stále nic ... tak to byla asi zase nějaká 'kachna' ... no nic, tak příště.“






Žádné komentáře:

Okomentovat